Elegy - Skönhetens makt

Handling: En hyllad äldre universitetsprofessor får sitt liv omkullkastat när den unga, vackra Consuela dyker upp på hans föreläsningar. Plötsligt väcks ett köttsligt begär och ägandebehov han tidigare aldrig känt.I sinom tid gror passionen till att handla om något mycket större och en komplex kärlekshistoria tar sin början.

Baserad på en roman av Pulitzer-belönade Philip Roth.

År: 2008
Shaker Paleja
Kris Pope

Copyright Noble Entertainment

Bubben

Lite långsam men fin film om förhållandet mellan en äldre man och yngre kvinna. Dramatisk sevärd film som jag gärna ger en stark 3a i betyg.

Väldigt långdragen. Det kändes som den typ var tre timmar lång, fast den bara var 1,40.. Inget jag rekommenderar.

Savannah

Kalasmanus, fast varför utmålar trailern till filmen något helt annat än det vi får? Kingsley (mycket trovärdig i sin roll, fast han har betydligt mindre sexuell magnetism än näsa) och Cruz (vanlig topless-dag på jobbet) levererar, men jag hade önskat att allt i filmen hade levt upp till manusets nivå. Ett plus för Dennis Hopper i en roll som känns oprövad. Inte bortkastad att se, fast lite mer tempo, riktning och stake (alltså bildligt, inte bokstavligt talat - bevare oss!) hade varit välbehövligt.

lindajjj

Välgjord, bra skådespeleri, men lite långsam.

Biopremiär: 2008-11-07