Rise of the Footsoldier

Handling: Bygger på en sann berättelse om en man, Carlton Leach, som blir fotbollshuligan och kriminell.

Regissör: Julian Gilbey
Emily Beecham
Kieran Bew
George Calil

V

Filmen är intressant eftersom den är baserad på Carlton Leechs liv, från ung fotbollshuligan till tungt kriminell i Londons undre värld. Snabba och häftiga klipp med passande musik. Skrämmande karaktärer och miljöer där solen sällan skiner som starkast...

Cornfield

Skön film, egentligen genom hela.
Segar ut lite i mitten då den är hyfsat lång men en del scener, speciellt i början är riktigt härliga.
Om jag säger ordet "tågperrong" så kommer ni förstå vad jag menar efter att ni sett den.

Rekomenderas!

Faktiskt lite utav en besvikelse.
En blodig rulle som består 99% av brutala slagsmål.

Även en del som är taget från en liknande rulle vid namn Hooligans.

En film där spänningen klart finns, dock inte så övertygande spel samt en lite väl utsmyckad story.

Annars okej, klar tvåa.

Hade inte hört något om filmen då jag köpte den i Hong Kong, Januari 2008, men måste säga att jag blev positivt överraskad. Intressant och följa fotbollshuliganerna som sakta men säkert tar sig upp på den kriminella stegen. Britterna är bra på den här typen av filmer. Skall ses med svensk text annars kan den vara svår att hänga med i. En svag fyra.

V

Cornfield

Skön film, egentligen genom hela.

Rekomenderas!