Benny & Joon

3,8

Handling: Joon är en begåvad men mentalt störd kvinna i 20-årsåldern som bor tillsammans med sin äldre bror Benny. En dag dyker den lite udda figuren Sam upp i deras liv och när han träffar Joon blir han förälskad. Detta upprör Benny, men kärleken är starkare än något annat och även han blir drabbad.

År: 1993
Don Hamilton
Waldo Larson
Irvin Johnson

Sanibel

En trevlig liten berättelse om en "förbjuden kärlek" och en beskyddande bror... Johnny Depp är helt strålande som den underliga Sam! Man riktigt njuter av att se vad han hittar på härnäst.

GalnaMee

Grymt söt film! Humoristisk, mysig, och självklart lite knäpp. Förmodligen Johnny Depps bästa rollprestation. Den mannen är fantastisk.

JCD

En riktigt rolig film. Depp är enastående som mentalt störd på ett konstigt sätt, steker mackor med stryckjärn t.ex ;D

Fin film!

Pesole

Detta är en bra och väldigt fin historia, gillar den för den är väldigt bra, älskar dessa lyckliga historier. Johnny Deep spelar väldigt bra i filmen, det må jag säga.

Nadiiiaa

Inte den mannen som tar dig ut på middag eller köper blommor och choklad, utan en man som visar underliga ting, sitt sanna jag och lär älska en kvinna som inte är som andra, men något mer unikt. Joon heter hon och Sam heter han. Den pykiskt sjuka kvinnan och även han betraktas som lite "störd" eller skulle själv säga annorlunda. Sam, en intressant man, en underlig man som alltid verkar ha kul och hittar alltid på något oväntat. Han faller för henne och hon för honom. Problemen båda har plus en beskyddande bror till Joon, visar snart att det kanske inte håller mellan de två. Men hur ostabil Joon en är så klargör Sam att han inte tänker lämna henne.

En av mina favoriter är du Johnny och ingen förvåning att du var så underhållande i denna film, och Marta även du var så gjord för denna roll och fantastiskt resultat från dig med.

Det här är vad jag kallar en sann Kärlek mellan två, inte sånt skräp som visas på bio nu!!

Cammie

Fantastiskt söt film med ypperligt spel från Johnny Depp och Mary Stuart Masterson.

Natanielgullis

Den här filmen var jätte bra! Den borde alla se!
Jag tyckte det bästa var när Sam sa dom var ihop och Benny blev arg.
Sam såg så rädd och rolig ut då!! <3

en underbar film och alla som sett min sida vet att mr. Depp är min favorit. Lika snygg och underbar som alltid, och herregud vad han var snygg som ung!
Men filmen är bra och visar psykiskt sjuka ur ett annat perpektiv tycker jag

ABigDeppAndKeiraFan

En mycket söt film som inhåller allt för att jag ska tycka om det. Skådespelarna, och framför allt Johnny gör ett mycket bra jobb som vanligt.

zarischka

En av de vackraste berättelser jag vet!
Skådespeleriet är perfekt och storyn är ju så vacker!