Stop Loss

Krig:

Krig:

Handling: Baserad på en sann historia, om en ung militär, Sgt Brandon King, som återvänder från Irak till sin lilla hemstad i Texas. Efter att ha börjat slagit sig till ro, blir han kallad tillbaka till Irak igen.

År: 2008
J.D. Evermore
Cory Hart
Laurie Metcalf
Tory Kittles

Copyright United International Pictures AB (UIP)

Savannah

Oh, vad chockad jag blir av att Ryan Philippe kan spela riktigt, riktigt bra! Vajert! Och Channing Tatum (jepp, han ser bra ut, flickor!) kan han med -absolut! Synd bara att filmens obligatoriska tjej inte funkar helt och att dess slut inte funkar alls (usch!). Kimberly Peirce visade dock vad hon kan med "Boys Don't Cry" - och hon levererar definitivt nu med! En mycket stark trea som helhet, och en stor del av agerandet kan anses vara briljant.

Milla86

En verklighetstrogen och högst aktuell film när jag samma dag faktiskt träffade en ung amerikansk soldat som precis återvänt från militärtjänstgöring i just Irak. Jag kan inte förstå hur man kan skicka iväg omogna unga killar på livsfarliga uppdrag i ett främmande land.

Ryan Phillippe är egentligen över 30 när filmen spelas in, men ska föreställa minst 10 år yngre. Patetiskt.

Den här filmen är både spännande och intressant. Det skapar diskussion och ökar förståelsen för de unga män som ger sig ut på sitt livs äventyr med tron om att komma tillbaka som hjältar.

en mycket bra film som har blivit borttappad tyvärr för den e intressant.Men och andra sidan så e det ju hon som har gjort boys dont cry och den e ju oxå men tyvärr så får den inte en femma för det blir för seegt på sina ställen

men en stark fyra får den

Helt okej rulle med starka skådespelsinsatser. Dock så gillade jag inte klippningen eller musiken.

Savannah

Biopremiär: 2008-06-21