Kingpin

Handling: Roy var tidigare en stor bowlare men valde fel vänner. Efter en misslyckad fiffelaffär fick Roy som hämnd sin hand avhuggen. 17 år senare träffar han Ishmael och de slår sina påsar ihop. Den ene är bra på att fiffla och den andre är bra på att bowla.

År: 1996
Daniel Greene
Will Rothhaar
Mark Charpentier

Olofsson

Rolig komedi som handlar om Roy Munson som tidigrare var en mycket duktig bowlare. Men efter att ett gäng ligister förstört hans hand kan han inte spela mer och livet går i spillror flera år framåt, men då dyker en amishman upp och förändrar hans liv. Sevärd!

inzomnia

så jäkla rolig! Det är ju dom äckliga skämten som är regissörernas speciallité and me lajki!

Audrey T

Roy (Woody Harrelson) är en framgångsrik bowlingspelare som förlorar sin ena hand efter att ha blivit lurad av den elake Ernie, spelad av Bill Murray. Efter att i många år ha levt i misär tar han revansch genom sitt nya fynd Ischmael som är en skicklig bowlingspelare men tyvärr dessutom Amish och lever efter stränga regler. De bestämmer sig för att tillsammans vinna en stor tävling för att få pengar till att rädda Amish- byn. Filmen är i samma stil som "Den där Mary" och innehåller många underbältet - skämt. Inte särskilt kul.

Nu var de längesedan jag såg denna men vad jag kommer ihåg var all bra humör och skämt så den har sina poäng

Bröderna Farrelly gör nästan aldrig en besviken.
Kingpin är en hysteriskt kul film med underbara skådespelarinsater. Speciellt Bill Murrey som Big Ern.

Hiddenman

Härlig film som bjuder på bra underhållning.

ronnbackmeisterJR

Mycket rolig film med sjukt bra skådespelarinsatser. Woody Harrelson gör sig lysande i denna, Murray skulle kunna vara sin roll in real life. "Big Ern"... haha så bra! Något seg bitvis kanske men stor humor och ibland lite tragik mitt i allt.

slizy

Den är riktigt rolig. Många komiska inslag.

movie princess

lite små rolig men ingen film som passade mej!! den var lite väl"dum"..