Case 39

Handling: En socialarbetare (Renée Zellweger) som försöker rädda ett barn från hennes vårdslösa föräldrar inser sakta att flickan inte är så oskyldig som det verkar.

År: 2009

Adrian Hough
Jillian Fargey
Michael Ryan

jezzie86

Case 39 är en rysare som håller vad den lovar och faktiskt ger en rysningar filmen igenom. Den lyckas med vad få rysare nuförtiden lyckas med, nämligen att skapa en obehaglig stämning som gör att man sitter som på nålar med ena handen redo att hålla för ögonen.
Den har en bra story och ett välskrivet manus. Rene Zellweger i huvudrollen känns dock alltför välbekant och filmen hade blivit mer realistisk utan en stor Hollywood-skådis i rollerna.
Slutet som många har klagat på tycker jag inte alls är så dåligt som påstås. Jag tycker, utan att avslöja för mycket, snarare att det bjuder på överraskningar och lämnar en tillfredsställd.
Detta är definitivt en sevärd rysare, som lyckas skapa en nästan lika obehaglig stämning som i The Ring. Det om något är en bedrift.

Får en stark 2:a. Lite väl lätt att förutse redan efter nån kvart.

Silverpilen

En riktigt bra rysare! Både intressant, spännande, läskig och även oförutsägbar! Tycker om när det handlar om onda barn i skräckisar! Filmen är även seriös med tanke på att den inte spårar ur och sen så håller den sig till att skapa obehaglig stämning utan en massa onödigt våld och blod. Det gillar jag! Rekommenderar denna film till de som vill se en spännande och vettig skräckfilm!

Bilbo_one

Denna film var väldigt spännande och innehåller en rad väldigt bra scener. Klar fyra

En otroligt bra film, spännande och skrämmande under hela filmens gång. Rekommenderar den verkligen. Får en 5:a helt klart

En riktigt bra skräckis vars handling byggs upp långsamt men som sedan exploderar, överraskande bra faktiskt

En -3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

3+. En riktigt obehaglig film som tyvärr inte håller samma hoppa-till-av-skräck-stunder som de flesta andra skräckisar. Men det obehagliga genom hela filmen gör ändå att den jobbar sig upp till en stark 3:a. Tyvärr ganska mycket övernaturligt filmen igenom.