Hur man blir av med en kille på 10 dagar

Handling: Andie Anderson som arbetar som krönikör för det trendiga Composure Magazine, går med på att personligen dejta en kille i tio dagar och göra alla saker man absolut inte ska göra i ett fröhållande. Ifall killen lämnar henne inom 10 dagar får hon frihet att skriva om vad hon vill. Killen hon dejtar, Benjamin Barry antar samtidigt att han kan få vilken tjej som helst att bli kär i honom på 10 dagar. Denna romantiska frontalkrock som ger upphov till en mängd komiska bedrägerier som bevisar att hjärtat inte kan ljuga när det drabbas av sann kärlek...

År: 2003
Justin Peroff
Celia Weston
James Murtaugh

Nelly83

Väldigt rolig film! Det är klockrent hur Kate Hudsons rollfigur försöker vara så jobbig som möjligt för att bli dumpad. Typ som att pryda hans lägenhet med gosedjur och fluffiga saker när de bara varit ihop några dagar.. Stark trea.

crazybaby

Lite roligt med en ny story bland dessa typikt amerikanska romantiska komedier. Men - trots att handlingen må vara ny, är den likadan som alla andra filmer av denna typ. Den förtjänar trots allt en tvåa, tack vare det tappra försöket att vara nyskapande?

Bilbo_one

Alltså Matthew och Kate. Get a room eller lämna varandra ifred för filmer kan ni inte göra tillsammans. Riktigt dåligt. etta

Snark.. Jag har sett mycket sämre filmer, ja. Men detta är slöseri med pengar (att göra filmen alltså). Det finns inget nytt att hämta, det är samma gamla skit.

Nienna

Ja, den är väl som de flesta andra i sin genre? Snygga huvudrollsinnehavare, en handling som bjuder på många skrattanfall och pinsamma situationer för filmens kärlekspar. Vi vet alla hur den slutar men ändå ser vi den, den är ju trots allt underhållande.

mycket rolig kärlekskomedi

tuffa tjejen

Ett riktigt mästerverk med allt vad en romantisk komedi ska innehålla, både rolig och ja romantisk förstås, lite förutsägbar var den väll (men det är ju de flesta i den genren) och de är ju så man vill ha den, Kate och Matthew spela också otroligt bra ihop, en film man absolut kan se flera gånger!!

Brislund

En söt tjejfilm, som alla tjejer måste se!

Saren

Kate och Matthew är riktigt bra skådespelare och det är här en riktig chicklit film som man vill se om och om igen för den ger en bra känsla utan att vara för töntig!