Gracie

Sport:

Sport:

Handling: En tonåring tar på sig en tung uppgift då hon kämpar för att tjejer ska tillåtas spela fotboll på samma villkor som killar.

Regissör: Davis Guggenheim

Peter McRobbie
Leslie Lyles
Jay Patterson
Jordan Metcalfe

Jätte bra film som visar vad som DÅ var en killsport och tjejer inte kunde delta i den!

Under filmens gång kände jag ilska, sorg, lycka, spänning... ja, alla möjliga känslor!
En väldigt rå men stak film!! SE DEN

Detta var imponerande. Sådan råhet och gripande dramatik var jag inte alls förberedd på. Jag blev svettig där jag satt med förväntning och så involverad som jag blev är lite ovanligt. Detta är inte den vanliga sportfilmen utan en som känns och ger intryck, delvis för att den har sina utgångstankar från verkliga händelser.

En väldigt bra film som berör och griper tag. Får en 4:a

Sallee

Gracie är en tjej, vars bror var en mycket bra fotbollspelare, men som omkom i en bilolycka. Gracies dröm är att få spela fotboll, men det finns inget fotbolls lag för tjejer, hon försöker då få en plats i samma lag där hennes bror spelade..
Men ingen tror på henne,.

Gracie är en film som är ganska lik She's the Man,
men ännu bättre. Ett mycket bra skådespelarval, kul att äntligen Andrew Shue kommit tillbaka efter tv-serien Melrose Place. Filmen har ett budskap, "att inte ge upp". En film som jag garanterat kommer finnas i min filmsamling !