Isprinsessan

2,4

Handling: I Fjällbacka, där alla vet allt om varandra och det yttre skenet har stor betydelse, blir uppståndelsen stor när Alexandra Wijkner hittas död i ett badkar. Vem har mördat henne och varför? Författarinnan Erica Falck, som har återvänt till orten efter föräldrarnas tragiska död, dras in i ett fall där trådarna leder tillbaka till den egna barndomen. På polisstationen i Tanumshede leder kommissarie Bertil Mellberg arbetet med tvivelaktig pondus och polisen Patrik Hedström blir istället den som i praktiken driver utredningen framåt.

Regissör: Jonas Grimås
Stefan Gödicke
Göran Graffman
Åsa Gustafsson
Ingvar Haggren

Med ett förvirrande slut men en intressant handling förtjänar den en svag fyra.. Jag kan inte yttra mig ang. huruvida de har lyckats med skildringarna från boken, då jag inte har läst den. Men filmen är absolut sevärd och jag tyckte om den.

e_mange

Mycket bra film, Boken är ju så klart bättre men jag tycker de har fixat det här snyggt och den är bra!

chokladberoende87

Så himla dålig, har läst boken och den var mycket bra! Förstår inte hur dom har kunnat göra filmen så dålig?

En spännande film med en intressant story. Tyvärr gillade jag ej slutet, då det kändes förvirrande, så det blir en stark trea, annars hade det blivit en svag fyra.