Utan spår

Handling: FBI-agenten Jennifer Marsh får i uppdrag att fånga en seriemördare som lägger ut bilder på sina offer på internet. Tiden är knapp och snart blir det en katt-och-råtta lek på liv och död.

År: 2008
Steve Kaminsky
Gray Eubank

Copyright AB Svensk Filmindustri

kaj08

Det börjar ganska så intressant, men rätt så fort så mister filmen sin trovärdighet. Diane Lane gör en bra insats som FBI-agent, men flera av de övriga skådespelarinsatserna är rent av pinsamma.

Filmen är förutsägbar och väldigt många löjligt tillrättalagda bitar gör det hela bara olidligt att titta på. Som ett försök att dölja den urdumma handligen och bristen på vettiga dialoger så drar film-makarna på och gör morden rejält grymma och otäcka. Jag skulle jämföra filmen som samma dravvel som Hostel-filmerna. Äkta ren smörja!!

Obehagligt bra är de enda jag kan beskriva den här!! spänning rakt igenom hela filmen

En rätt spännande film, men samtidigt lite rörig och orealistisk. Stark tvåa.

antoniuz

Pendlar mellan 1 och 2..

denna film ligger på plats 243 av 250 på min lista

standard thriller med bladning med saw filmerna fick jag enkänsla av denna film..dock va den riktgit bra och slutet kunde man väl lista ut med hjälp av mallarna av en thriller i denna sorts

Maggie

Spännande, sevärd, läskig.. En riktigt bra film för en fredagskväll! :)

Bra thriller som frossar i teknologi, nästan i samma linje som Die Hard 4. Hursomhelst så är Utan spår hyfsat spännande och duger för en kväll.

Zirgo

En film som känns som en blandning av Saw filmerna och moderna internet fenomen. Det är inte den första filmen som görs av detta slaget så att så mycket nyskapande känns det inte. Jag brukar gillar denna typen av filmer mer om dom vinklar dem till en psykologisk triller, men det gör man inte i denna filmen. Där byggs aldrig upp någon form av spänning och mycket av handlingen är förutsägbar, något som gör att filmen sjunker rättså lågt i min värld.
En tvåa i betyg.

Biopremiär: 2008-05-16