Get Smart

Handling: "Get Smart" är inspirerad av rollfigurerna från Mel Brooks och Buck Henrys komediserie från 60-talet - Maxwell Smart, Agent 99, Agent 23 och chefen över organisationen CONTROL.

Deras ständiga nemesis är KAOS och dess "Vice President of Public Relations and Terror", Siegfried.

År: 2008
Masi Oka
David Koechner
Ken Davitian

Copyright Sandrew Metronome

Då jag såg trailern för Get Smart blev jag väldigt ivrig att se den. Den verkade vara en komedi helt i min smak. Efter att ha sett den måste jag erkänna att jag är besviken. Småkul film, men långtifrån lika underhållande som jag fått intrycket att den skulle vara. Steve Carell och Anne Hathaway funkar sisådär ihop - deras samspel känns rätt uppstyltat och flyter inte på ordentligt. Däremot var både Carell och Dwayne "The Rock" Johnson helsköna i sina roller. Något långsökt plot, och de bittra tekniknissarna överanvändes - så kul var de inte. Kul actionfilm och ett acceptabelt tidsfördriv.
"Mom! Mom, mom, mom, mom, mom!"
"Sean, Sean, Sean, Sean, Sean! You see how annoying that is?"

Annie91

Först trodde jag den enbart skulle vara en korkad B-film med en korkad huvudperson men jag blev glatt överraskad. Actionkomedier är verkligen mina favorit komedier (om de är gjorda på rätt sätt). Steve Carell och Anne Hathaway gör lysande insatser och även playboyn Dwayne Johnson får en att dra på mungiporna. Jag gillar sättet att Max (Carell) inte är någon korkad nybörjare med bra tur utan är egentligen rätt smart, men en aning missförstådd och lite otur och hur Agent 99 (Hathaway) blir irriterad på honom men inser med filmens lopp att han inte är helt korkad. Humorn är träffsäker och inte egentligen någå drama är med. Filmen är nog mera den slags komedin som underhåller och får en att skratta än har något speciellt budskap, vilket den definitivt vinner på.

Många skratt men filmen i sig är dålig och väldigt ojämn. Slutresultatet blir en enda stor röra men några skämt är kort beskrivet outstanding.

Bilbo_one

Ett måste att se. Helt totalgrymm film med humor som sitter som handen i handsken. En klar 5:a, man garvar sig hysterisk

Hade ej förväntat mig så mycket av den här filmen, se bara på framsidan, lyser "barnsligt" om framsidan tycker jag, men nä va en bra action komedi =) Får betyget svag 4:a av mig

Bubben

Riktigt kul film om agenten som gör det mesta fel men lyckas alltid på ett eller annat sett ändå. Steve Carell och Anne Hathaway spelar riktigt bra ihop. En stark 3a i betyg.

tårtsmula

blev nog lite besviken eftersom jag förväntat mej en riktigt läskig rysare här, jag tycker nog mer att det lutar åt drama hållet. Men den var ju bra ändå, spännande och tankeväckande ...inte riktigt vad man förväntar sej bara

inget som ja gillar men ett par skämt räddar filmen från en etta

"Mom! Mom, mom, mom, mom, mom!"
"Sean, Sean, Sean, Sean, Sean! You see how annoying that is?"

Biopremiär: 2008-08-29