End of the Line

2,4

Handling: När Karen, sjuksköterska på en psykiatrisk vårdavdelning, kliver på sista spårvagnen hem stöter hon på problem då hennes medpassagerare dör en efter en. Snart måste Karen och övriga överlevande slåss mot både utomstående ondska och inneboende rädsla för att överleva.

Regissör: Maurice Devereaux
Mariah Inger
Jonathan Robert Rondeau
Brian Wrench

Elemental

End of the line handlar om en religiös sekt. Det är första gången jag ser en skräckfilm inom den undergenren, och jag vågar nog säga att det här är den sjukaste filmen jag någonsin sett. En vidrig bild har etsat sig fast i mitt huvud, och utan att säga för mycket handlar bilden om ett foster, ni som sett filmen vet vad jag menar.

Filmen är alltså riktigt obehaglig, på ett annorlunda sätt. Dock får jag inte riktigt grepp om alla saker, på vissa ställen saknas det en röd tråd. Början av filmen är läskig men den hänger inte ihop med resten. I slutet blir det för mycket när demonerna plötsligt kommer in i bilden, det blir bara överdrivet.

Vissa effekter är riktigt dåligt gjorda. Jag tänker på en speciell scen, när blodet stänker upp på rutorna efter ett dolkhugg i ryggen känns det bara som en dålig parodi. Filmen är alltså väldigt ojämn, och det är svårt att bestämma sig för om den är bra eller dålig.

På många sätt känns det som en sämre b-skräckis. Dels på grund av vissa kassa effekter, dels på grund av vissa hål i storyn, dels på grund av att vissa skådespelare gör ett halvdant jobb. Många saker skulle kunna göras mycket bättre.

Jag blev lite psykiskt instabil i huvudet efter den här filmen, om man tycker det är obehagligt med religiösa sekter bör man nog inte se denna. Om man däremot vill ha en psykisk skräckupplevelse utöver det vanliga kan nog denna vara värd att kolla in lite extra.

madeleine_g

Helt klart den bästa skräckfilmen jag har sett.. totalt underbar enligt min mening.. hoppade till ett antal gånger men trots det så var det inte monstrerna eller specialeffekterna som jag tyckte var läskigast, utan det var sektmedlemmarna och deras syn på saker och ting. Absolut en film som jag helt klart kan rekommendera för en skräckfilms helg tillsammans med nära och kära.

BlackHawk

Ganska så orginell film som är hyffsad underhållande. Dock så finns det många brister i storyn som sänker betyget.