Run, Fat Boy, Run

Handling: Dennis, en småfet, förvirrad kille lämnar sin gravida fästmö vid altaret bara för att fem år senare upptäcka att hon är hans livs kärlek. När hon skaffar en ny man inser Dennis att han måste förändras. Varför inte delta i ett maratonlopp?

Regissör: David Schwimmer
Originaltitel: Run, Fat Boy, Run
Alternativ titel:Run, Fatboy, Run
Ursprungsland: Storbritannien, USA
Längd: 01:35, 01:41 (Kanada)
Simon Pegg
Thandie Newton
Hank Azaria
Dylan Moran
Harish Patel
India de Beaufort
Matthew Fenton

S16F

Tycker man fortfarande att 5-åringar som pekar fingret är roligt så är det här definitivt en rulle för dig.

Klyschig och förutsägbar, det märks att David Schwimmer inte riktigt har vad som krävs för att göra något som kan stå ut i mängden. Det här är precis en sådan komedi som det sett minst ett dussin av. Strävan efter feelgood-känslan blir så påtaglig och när allt sedan slutar precis så lyckligt och fånigt som du redan förutsätt, så blir det mest fjantigt och krystat.

För övrigt är Dylan Moran jäkligt bra som Dennis vän Gordon. En av filmens ljuspunkter.

Carrow93

Väldigt amerikansk. Det känns som man vet vad som ska hända när filmen precis har börjat. Den var lite rolig men det är ingen film jag gärna ser igen.

Sweet_Jenny

Mycket humoristisk film. Lite deppig på vissa ställen. Lär definitivt se den igen.

En rolig och underhållande film. Fungerar att kolla på om man inte har något bättre för sig.

En rätt rolig film, får en stark 3:a av mig.

Var sådär. Typiskt amerikanskt slut som mest blir löjligt.

ja, det är en bra film som har sina detaljer och egenheter som gör den självständig men jag tycker att det känns lite som om jag sett det förr. detta gäng har gjort flera filmer tillsammans och jag känner igen sättet att arbeta och det är inte lika bra som de första gångerna. dock är det en bra film, rolig och väldigt värmande. dessutom är det extra roligt att se de brittiska komikerna som man spritt ut under filmen gång.