Ping-pongkingen

Handling: Rille är 16 år, utstött, mobbad och en nobody. Överallt utom i pingisrummet. Där är han kung - the King of Pingpong. Hans tre år yngre bror är charmig, respekterad och älskad. Trots de totalt olika förutsättningarna binds de samman av det faktum att de är bröder. Under en sportlovsvecka ändras förutsättningarna och ett krig uppstår mellan bröderna.

Regissör: Jens Jonsson
Ann-Sofie Nurmi
Georgi Staykov
Frederik Nilsson

Copyright Nordisk Film

Äntligen har man fått se Jens Jonssons långfilmsdebut som lockat ända sedan trailern släpptes. Det är en skön känsla att få kliva in i Rilles värld som kretsar kring pingis och allmänt livsfilosoferande och det är Jerry Johansson som bär upp hela filmen. Grymt imponerande debut! Har samma charm som Smala Sussie och delvis beror det på det tydliga användandet av dialekter. Lite tramsig intrig gör att fyran uteblir, men det är inte långt borta.

Manfred

Ett gripande drama som mellan varven är fantastiskt underhållande. Huvudpersonen Rille är en riktigt skön karaktär som fyller ens hjärta och själ med vällust och obehag på en och samma gång.

En estetiskt tilltalande film med en humor som jag inte förstod mig på samt en historia som inte engagerade mig speciellt mycket.

Nja, det funkar inte riktigt att göra en sån här film utan att satsa på ett huvudtema. Här är det en massa smågrejer som varvas om och om igen utan att komma fram till något. Det blir lite trist i längden.
Sedan var skådespelet lite taskigt på sina håll.

Rymdis

Lite förutsägbar, men annars extremt bra! Tillsammans med "Ligg med mig!" en av de bästa glesbygdsskildringar jag sett. Kommer själv från en liten by i Norra Sverige och för en gångs skull går det att känna igen sig i en norrlandsskildring.

Bra svensk film om två till synes olika bröder. Man bjuds på en angenäm blandning av humor och värme.

Mycket bättre än va jag trodde den skulle vara. Gripande och välspelad drama i snöigaste norrland.

Hadde velat se denna film länge, men blev besviken, den vai nte alls så bra som jag hoppats och trott. Förstod den inte helt och fullt, kanske därför jag inte uppskattade den. Men fanns vissa sma saker som löft den lite ändå. Får en 2:av mig

KarinLovisa

Inte lika bra som godmorgon alla barn, men ändå fantastiskt underbar!

Biopremiär: 2008-02-08