Hallam Foe

Handling: HALLAM FOE är baserad på den skotske journalisten Peter Jinks debutroman med samma titel, och utspelas liksom boken i Edinburghs gamla stadsdel. Den unge Hallam Foes färdighet att spionera på människor avslöjar hans största rädslor och hans största begär. I jakten på sanningen bakom sins mors död hamnar han istället på stadens hustak i sökandet efter kärleken.

Regissör: David Mackenzie
Maurice Roëves
Ewen Bremner
Claire Forlani

Copyright Nordisk Film

En intressant film, som är lätt att hänga med i. Sevärd en gång.

jag tyckte verkligen om den här filmen. den har ett bra fasthållande tempo genom hela filmen, lagom konstig och underlig men samtidigt känlofylld och ledsam. Jamie Bell vet jag inte mycket mer om än det jag såg i "Billy Elliot" men han var bra i denna film, väldigt passande för rollen som Hallam. däremot så gillar jag Sophia Myles sen tidigare och hon gör mig inte besviken i denna film. en vanlig fyra får den, fint foto och en bra film helt enkelt.

Flora

riktigt fin och bra film. om en ung man som har svårt att släppa taget om det förflutna och ta det riktiga steget in i vuxenvärden.

jag älskar jamie bell i den här karaktären, han gjorde den verkligen bra.

det jag gilla med den här filmen var på ngt sätt jätte känslosam men ändå inte. den var konstig, på ett verkligt men samtidigt overkligt sätt.

rekomenderas!

Biopremiär: 2008-02-29