Flawless

Handling: En städare som snart ska pensioneras övertalar en anställd på ett diamantbolag att hjälpa honom stjäla tillräckligt med diamanter för att klara pensionen.

Regissör: Michael Radford
Josef d'Bache-Kane
Constantine Gregory
Lambert Wilson

vinnarn

Håller inte med i förra recensionen! Slutet förstörde inte, utan tvärtom. Utan den bakomliggande tråden som knyts ihop på slutet hade filmen blivit bara en tråkig kriminalgåta. Var rädd för ett tråkigt klassiskt avslut men fick en positiv överraskning. Jag är inte rädd för det pittoreska och det borde inte du heller vara! Jag rekommenderar filmen med en stark trea. Demi Moore ser förvisso halvt död ut - vad har hon gjort med sig sjäv egentligen???

Steve84

En helt okänd film för mig, kom över den på en film-rea för 20kr.

Efter att ha sett den, förstår jag inte hur jag kunnat missa denna film. Tycker Demi Moore och de andra skådespelarna gör ett mycket bra jobb och filmen har en bra story. Är en film som helt klart bör ses.

vinnarn

Filmen var helt okej i sin helhet. Gillar verkligen Caine. Men slutet lät mig faktiskt överväga om filmen skulle få godkänt. Slutet var inte bara malplacerat och bröt mot hela filmen, det var också pittoreskt och fruktansvärt löjligt. Undvik, slutet är ett såpass stort anticlimax så filmen bör undvikas. Mycket svag tvåa.