Flykten från hönsgården

Handling: Flykten från hönsgården - Chicken Run handlar om ett gäng höns, med hönan Ginger i spetsen, som är fast beslutna att rymma från sin taggtrådsinhägnande hönsgård; ett riktigt otrevligt ställe som drivs av det elaka paret herr och fru Tweedy. När cirkustuppen Rocky landar i hönsgården ser hönorna sin stora chans. Den flygande tuppen ska lära även dom få luft under vingarna så de kan flyga mot friheten.

År: 2000

Julia Sawalha
Imelda Staunton
Phil Daniels

Rymdis

En "Flykten från Sobibor" för militanta veganer...

Det bästa är att vi (som sett både den dubbade versionen och den textade) äntligen får bekräftat att Jämtland är Sveriges Skottland!

en film med charm, lite mesigt utförd men den går absolut att ses. den är rolig!

Pesole

Detta är en jätte bra tecknad film, jag gillar den hur mycket som helst. Denna film måste man bara se. Annars så har man missat något riktigt stort.

Kafferepet

Jag vet inte varför jag inte tycker det här är så roligt! Jag älskar deras andra filmer men det här känns platt.

Helt ok film. Skrattade endel och gillar de animerade hönsen...riktigt charmiga.

Natta or Tattis

Jag kommer ihåg att jag fick den här filmen av min bror men trodde att den skulle vara jättedålig, så den fick ligga hemma och damma ett tag. Men när jag väl såg den något år senare så tyckte jag faktiskt om den. Den är väl lite mysig sådär :)

en mycket charmig o rolig film tycker ja

Nja lite för våldsam för att vara en barnfilm men vilka barn gillar inte att se en film när dom dödar kyklingar?

tosslan

Hysteriskt rolig och underhållande!

En underbart bra film och riktigt snyggt gjord. Så rolig och manus att dö för.

Filmen är animerad