Dumpad

Handling: Peter är förstörd efter att hans flickvän Sarah gjort slut och reser till Hawaii för att koppla av. Vad han inte vet är att Sarah också är där tillsammans med sin nya pojkvän.

År: 2008
Kristen Wiig
Maria Thayer
June Raphael
Liz Cackowski

Copyright United International Pictures AB (UIP)

Judd Apatow fortsätter att producera suveräna komedier, trots att i stort sett samma skådisensemble dyker upp i varje film. Som "Filmkrönikan" (RIP) kallade honom och gänget, för ett nördgäng. Vi har haft "Rat Pack", "Frat Pack" och nu "Geek Pack" eller nåt.

Jason Segel har vi inte sett mycket av på senaste tiden och det är synd, för han är väldigt rolig - charmigt rolig. Som vanligt dyker Paul Rudd, Jonah Hill och Bill Hader upp, vilket alltid är trevligt. Roligare hade varit om Will Ferrell och fler hade hade dykt upp i cameos. Men. Man kan ju inte få allt.

Klockren humor. Och för en gångs skull känns karaktärerna trovärdiga. Till en början är de stela, innehållslösa och tragikkomiska. Sedan växer deras hjärtan och de säger, reagerar och känner som vanliga vettiga människor.

Inte lika bra som föregångarna: The 40 Year Old Virgin, Knocked Up och Superbad. Men ändå riktigt bra och rolig.

Savannah

En svag trea. Gillar ni självömkande killar med exponerade penisar och Mila Kunis/benrangel till tjejer? Se då till att se den här. Nej, det är inte en oäven film, men den känns både tunn och lång. Jag hade definitivt hoppats på fler skratt...och slutet suger.

Jag måste hålla med Savannah om i stort sett allt. På tok för vulgära skämt för min smak, och vissa karaktärer hörde över huvud taget inte hemma i filmen. En hel del skratt fick jag trots allt, och de flesta större karaktärerna var helt ljuvliga. Men slutet ... ja, jösses. Patetisk avrundning. Svag trea.
"Did you listen to my demo?"
"Um ... Yeah, I was gonna listen to it, but then I just carried on living my life."

Inte bra. Inga skratt alls i hela filmen faktiskt

ronnbackmeisterJR

Ganska kul men rättså seg, dock underhållande och småmysig. Okej handling och roliga karakärer.

sara-H

En jätterolig film, men ändå lite konstig på vissa ställen. Skådespelarna passade in okey i filmen, och ibland så blev de lite för drygt men annars så var den riktigt kul !

En väldigt konstig men samtidigt okej film, väldigt mycket under-bältet skämt, dock. Ingen plats i DVD-hyllan, men den når ändå upp till en svag trea

Hur kul som helst. Jason Segel är ny favorit. Russell Brand är också klockren. Den hade allt en romantisk komedi ska ha. Och jag vet inte, men... jag tror att Mila Kunis kan vara det vackraste Gud någonsin skapat. :)

En rolig komedi. Blir egentligen inte bara en i mängden eftersom den är lite oförutsägbar vilket håller filmen på en viss spänningsnivå också.

the_jobe

Russell Brand, säger jag bara! Han är hur bra som helst i Forgetting Sarah Marshall, och jag hade faktiskt inte förväntat mig att han skulle vara en så bra skådespelare! Bill Hader kunde de dock skitit i, även om jag gillar honom annars, hans roll kändes lite för krystad. Egentligen inte en särskilt bra film, med tanke på de konstiga vändningarna, men i jämförelse med andra filmer i denna genre håller den en förhållandevis hög nivå, men kunde gott skära ner på alla nakenscener och fula ord (missförstå mig inte, fula ord och naket på film kan vara hur bra som helst, men bara när det passar).
Det blir en trea, mest på grund av Russell, som gör en fantastisk insats.

Biopremiär: 2008-05-16