Robin Hood

3,6

Handling: Följ med vår hjälte Robin, och hans trogne vän lille John, när de kastar sig in i det ena våghalsiga äventyret efter det andra. Möt lady Marion, Broder Tuck, Sir Väs, Sheriffen från Nottingham, och alla andra oförglömliga figurer.

År: 1973

Billy Whitaker
Dana Laurita
Dora Whitaker

Bambi Tjejen

Rätt Rolig och bra.Flabbar åt Lille John :)

anddav507

Första disneyfilmen som gjordes efter Walt Disneys död.
Och visst lyckades man, även fast det är lite trist att man tagit flera scener från andra Disneyfilmer, och satt in i denna.
Jag menar t.ex då scenen mellan gåsen och lille john, som är den från djungelboken, då mellan baloo och kung louis..
Men det är en bra film i alla fall, och jag tror det är den enda utan en enda människa i?

Ingen dålig berättelse som Robin Hood av Disney.

heroin

Bra barnfilm med roliga karaktärer och trivsamt småkommunistiskt budskap, men varför är alla smådjuren kåta på Robin Hood?
Trodde det hörde till att man bara blev attraherad av sin egen art.

anddav507

Första disneyfilmen som gjordes efter Walt Disneys död.

guldis25

väldigt bra barn film!!

Evenstar_92

Kalle ankas julafton finns den med på ;)
Haha nej men detta är också en fin, vacker och bra musik film.
Har suttit och betygsatt 10 Disneyfilmer i rad nu och det känns som att jag skriver samma sak på alla.
vackra, fint gjord, bra musik.
Denna hade dock en ful scen när det ser ut som att hon springer i ett dataspel på ett fält.
Annars, mycket bra.

Lovlinesss_3

Fins det så mycket att säga?, en disneyklassiker.

Sweet_Jenny

Disney Klassiker, borde ses någon gång men inte en av dem bästa. Bra budskap som alltid Disney har.

Filmen är animerad