Solstice

2,0

Handling: En ung flicka avslöjar en mörk hemlighet om sin tvillingsyster som tog livet av sig några månader tidigare.

År: 2008
Matt O'Leary
R. Lee Ermey
Mark Krasnoff

Sallee

Solstice är en remake på den danska filmen midsommer med bland andra Tuva Novotny och Per Oscarsson i spetsen, som utspelade sig någonstans i Sverige under en midsommar. Jag gav betyget -4 till midsommer. Jag ansåg att skådespelarna var toppen och även själva filmen i helhet. Den var spännande och tack och lov inte förutsägbar.

Kan då Solstice slå denna danska film? svaret är nej. Skådespelarna är godkända och så även handlingen.
Kul att äntligen få se Hilarie Burton i filmer än bara i tv-serien One tree hill. Men självklart är den godkänd och jag kan verkligen rekomendera iallafall den danska filmen men den här funkar också. Den är spännande och intressant.

Betyget hamnar på en stabil 3:a

Silverpilen

En bra och spännande skräckis. Tycker att denna är bättre än originalet Midsommar (som jag också också gillar). Jag tycker också att det är roligt att det har gjorts en amerikansk nyinspelning ut av en skandinavisk film! Orginalfilmen är ju en blandproduktion av dansk och svensk film. När jag såg den här filmen först så visste jag faktiskt inte att det var en remake av denna, fast jag hade sett originalet, så jag kände igen mycket, men förstod inte varför. Det var sen jag fick veta att den här var en nyproduktion på tidigare nämnd film och då förstod jag ju.
Men iallafall så är detta en bra film som jag rekommenderar att se!

Betyget ifrån mig blir en stark trea.

Sallee

Betyget hamnar på en stabil 3:a