Never Back Down

3,6

Handling: Jake Tyler har flyttat in i en ny stad. Kort därpå hamnar han med tvång in i ett kickboxningsbråk där han blir förnedrat nerslagen. Efter att hans familj och vänner blivit hotade söker han upp en fight-veteran för att träna upp sin kropp och hjärna för att en sista gång i en material-arttävling hämnas på mästaren Ryan McCarty.

År: 2008
Wyatt Smith
Neil Brown Jr.
Steven Crowley

Zorro69

Karate Kid kopia med en Tom Cruise kopia i huvudrollen. Tycker dom iallafall kunde försökt göra filmen lite annorlunda jämfört med Karate Kid, nu känns det nästan lite löjligt när såpass mycket är taget rakt av.

helt klart min typ av film. Ögongodis, fighting och action underbart en stark fyra

en karate kid remake känns detta som fast mycket råare...jag hade stor förvätningar på denna film och den va mycet bra..den här filmen kommer att klättra listan den saken e klar och det e jag nöjd med..

Helt okej rulle, dock så känns mycket igen från Karate kid.

gomojjon

En riktigt dålig film. Så otroligt förutsägbar, det känns som om jag har sett den flera gånger förut. Taskiga repliker och lama klyschor. Inga överraskningar alls. Det enda som dög någonting var fightingscenerna.

ninz

oj oj oj.. en oerhört bra film, kan nog säga att det är den bästa fighting-filmen som gjorts på väldigt länge.
riktigt härlig action i filmen också bra blandning av händelser.. en solklar 5:a

Sallee

Never Back Down är en film som väntat länge på, men varit lite osäker på eftersom betyget på IMDB är ganska lågt. Men nu har jag i alla fall sett den, och jag är grymt överraskad. Storyn är lite för vanlig men ganska bra och fight scenerna är det absolut inget fel på.

Över till skådespelarna som överraskad mig enormt.
Sean Faris (Jake) såg jag första gången i tv-serien "Life As We Know It" som gick på tv för några år sen. Sen dess har jag verkligen väntat på en riktigt stor film med honom och ja han gjorde en mycket bra roll. Det skadar inte heller att lägga några extra blickar åt honom. För mig liknar han en ung Tom Cruise och jag hoppas att få se honom i flera filmer framöver.
Hounsou gjorde även han en bra insats.

Pluset går den här gången faktiskt till skådespelarna som lyckas bygga upp den här filmen till en mycket mycket bra film.
Betyget hamnar på en stabil 4:a
En film jag kan iallfall rekommendera.

Never Back Down 2 (2011)