Snow Angels

Handling: Arthur går på high school och spelar trombon i skolbandet. Han blir vän med Lila Raybern, en söt flicka som är precis lika nördig som Arthur och som förälskar sig i honom. Annie brukade sitta barnvakt åt Arthur och idag arbetar de på samma kinarestaurang där alla kan se hur mycket de bryr sig om varandra trots att deras respektive liv dras i olika riktningar.

Regissör: David Gordon Green
Leah Ostry
Connor Paolo
Olivia Thirlby
Angela Vermeir

En film som gjorde mig förvirrad- här på filmpunkten står en handlingstext och på fodralet en annan. Hade högre förväntningar, handlade om så många karaktärer så att man inte alltid hängde med hur de olika hörde ihop. Godkänt, men inte mer tyvärr.

MaliciousDelight

Jag tycker om den här filmen. Den är väldigt spännande och otroligt gripande. Skådespelarna och handligen är jättebra. En stark trea!

Det här är ett gripande småstadsdrama som engagerar från början till slut. Sam Rockwell imponerar som vanligt och Kate Beckinsale gör sin bästa roll i karriären. Lågmält, vackert, tragiskt och med en trovärdig vardagsrealism. Hade kunnat bli hur bra som helst om den bara hade haft en vettigare punch. Det är inte det att det inte händer något, för det gör det verkligen, men hela avslutningen kändes bara så meningslös. Mycket trevlig överraskning ska dock sägas.

vinnarn

Välgjord drama som vill skildra känslorna i livskriser som uppstår när separationer mellan människor sker. Men berättelsen ger även utrymme för den ljusa sidan när relationer upprättas och återupprättas. Allt sker i en mindre stad där sannolikheten att bekanta råkas träffa på köpcentrumet är högre än vad de själva vill tro.

Filmen var fängslande och kändes aldrig tråkig. Karaktärerna var intressanta men ändå trovärdiga. Rollinsatserna absolut godkända och regin helt enkelt bra som hade lyckats hålla stämningen balanserad mellan lycka och sorg. Soundtracket kunde varit bättre. Totalt får den ändå en enkel fyra av mig. Rekommenderas som en bra drama.