Flock, The

2,4

Handling: Erroll Babbage har två veckor kvar som observerare av sexförbrytare, under denna tid ska han träna nykomlingen Allison Laurie. Babbage har svårt att skilja på sitt jobb och sina känslor för de förbrytare han övervakar. Ett nytt fall med en försvunnen ung flicka får känslorna att svalla och han blir allt mer okontrollerbar.

Regissör: Wai-keung Lau
Avril Lavigne
Ray Wise
Russell Sams
Kristina Sisco

Richard Gere är helt ok i rollen som Erroll Babbage, men Claire Danes övertygar inte. Kunde varit än mer vigilante och kanske visat mer ur sexförbrytarnas ögon för att få till mer känslor. Inte dåligt, men i slutändan inget man inte sett förr.

Vilken totalt meningslös film! Helt sjukt meningslös. En av de sämsta filmerna jag sett..

En ganska spännande film, men den var väldigt seg i början. Sevärd en gång.

en standard thriller med extra smak

mycket otäck thriller..det handlar ju om sexbrotslingar så det blir alltid otäckare men jag vet inte vad jag ska skriva så det blir bara detta

En film i min stil. Påminner mycket om både Seven och När lammen tystnar. Gere är som vanligt suverän och trevligt att se söta sångerskan Avril Lavigne i liten roll. Stark trea!

Milla86

Ganska händelselös film, vilket gör den något seg även om själva ämnet är intressant och viktigt. Att människor kan bete sig som djur känns nästan helt overkligt, när det i själva verket sker dagligen - även i Sverige!

Richard Gere är en fantastisk skådespelare, som till och med kan gestalta en tuff och cynisk man på ett trovärdigt sätt. Det är tack vare honom som filmen faktiskt blir sevärd.