Janne Långben - The Movie

Handling: Långben och hans tonårige son Max beger sig ut för att fiska. I flygande fläng går färden ut på landet och till den väntande favoritsjön. Inte helt oväntat trasslar dock saker och ting till sig för dem. Ganska snart står de båda upp till öronen i problem.

Till råga på allt har Långben också fullt sjå med att överbrygga generationsgapet mellan de två. Max i sin tur sitter fast i ett ungdomligt dilemma: att hålla sin far utanför en hemlighet, eller riskera att förlora sina drömmars flicka.

År: 1995

Roger Storm
Anders Öjebo
Gunnar Uddén
Ulf Källvik

Jag älskar den här filmen jag diggar Långben grymt mycket, bra handling och bra låtar

haha, den var jätterolig :D vet inte vad mer att säga, men jäkligt rolig

Gillade verkligen den här filmen. Får en stark 4:a

Filmen är rolig men känns som ett Disney Channel avsnitt och inte en Disneyklassiker.

mantine

Det här är en otroligt underhållande film som är fin på alla möjliga sätt. Visar mycket om gränserna en desperat far är redo att korsa för att inte förlora sin tonårige son.
Jag gillar den här filmen grymt mycket, även eftersom det var en av disney-filmerna jag såg som barn, och tycket för den vägrar försvinna.
Den är extremt roligt och vacker, en stark fyra.

En rätt underhållande och smårolig film, men tyckte även att mycket var löjligt och historien i sig var helt enkelt inte särskilt intressant. Stark tvåa.

e_mange

-Kolasås vilken lycka!

Snyggt gjord film med bra och passande röster. okej handlig, men jag blir rätt snart ganska uttråkad.

Dansus

Man kan säga att detta är en av mina barndomsfilmer, som jag älskar. Det finns inte längre bra Disney filmer med så mycket personlighet, humor och fader och son kärlek som denna film har. Jag älskar den här filmen och man blir aldrig trött på den. Att den har så många bra låtar gör det hela bättre och känns inte alls som en musikal. En äkta Disney klassiker som aldrig borde glömmas bort! Den gör sig förtjänt sin femma!

Lovlinesss_3

Fin historia om en tonårsromans, en jobbig pappa och en oväntad händelse.

Gillade verkligen den här filmen. Får en stark 4:a

Filmen är animerad

Långben på äventyr (2000)