Det sista offret

Handling: Diana är en förortsfru och mor som börjar ifrågasätta sitt på ytan perfekta liv 15 år efter att hennes bästa vän dött i en skolmassaker.

Regissör: Vadim Perelman
Maggie Lacey
John Magaro
Evan Neumann
Brian M. Wixson

Intressant vändning på slutet. Men jag är inte säker att jag fullt gillar budskapet i filmen. Känns så väldigt Amerikanskt eller så.

Blev väldigt berörd av denna riktigt hemska film, visa scener är otroligt intensiva och slutet är otroligt och tragiskt. Slutet kanske förvånar men det gav mig bara en starkare känsla för filmen och det gav den mer djup och betydelse att sorgen bara faller över en. Dessutom så är denna film fantastiskt vacker, starka färger och snygga effekter som känns i märgen. Denna film får en svag fyra och det mest för att det är en utdragen plåga att se denna film och det blev lite segt i mitten, men när det väl var över så är det bara värre än man kunde förväntat sig.

Milla86

Seg och ganska intetsägande film. Diana lever med skuldkänslor varje dag efter en skolmassaker som ägde rum för 15 år sedan. Ämnet med en tonåring som skjuter ihjäl sina klasskamrater är intressant, men vi får inte följa med vad som händer i HANS hjärna eller HANS liv. Det hade blivit lite mer intressant.

Uma Thurman brukar ha förmågan att välja bra filmer att medverka i. Även om hon är en bra skådespelerska, så räcker inte det när manuset är kasst.

En ganska spännande och intressant film. Förstår dock inte slutet. Kommer upp till en stark tvåa ändå.