Lysande utsikter

Handling: Om en ung mans inträde i vuxenvärlden och de tre människor som för alltid kommer att förändra hans väg i livet.

År: 1998
Jeremy James Kissner
Raquel Beaudene
Stephen Spinella
Marla Sucharetza

Jag satt och funderade en stund, och kom fram till hur LYSANDE den här filmen är. Efter att ha sett den så fullständigt förälskas man av Gwyneth's och Ethan's skådespeleri. Bara i två andra filmer har jag fått uppleva utvecklingen mellan en kvinna och en man (Lost in Translation & Closer). På ett sätt som inte bara är annorlunda, det är realistiskt på något vis. Jag vet inte varför jag förtrollas av sådana här typer av filmer, antagligen realismen som saknas i actionfilmer, där de bara har sex och slåss mot fienden. Detta slipper vi, i alla fall krigandet, sex blir det en del. Men det är vägen dit som är intressant. Från första början får vi följa detta ostadiga förhållande mellan Ethan Hawke och Gwyneth Paltrow, det blir faktiskt spännande så fort det kommer en ny scen, för man vet aldrig vad som ska hända. Detta är en vacker film med vacker musik, superba skådespelar-insatser och som bygger på ett bra manus, och en väldigt bra bok. Se den här filmen om du, med tjejen/killen, är ute efter en ordentlig och bra kärleksfilm. Det blir en stark fyra.

smälto

Det var länge sen jag såg den. Den var inte så bra. Men kyssen barnen gör som små slår väl allt, bästa filmkyssen, ever. Tycker jag.

saltero

Ett tidlöst drama där Charles Dickens
berör kärlekens spel och framgångens/
berömmelsens baksida i form av skam
för dem han växt upp med och i hans
nyvunna smak allför simpla mäniskor
dom utgör

En film att se fler gånger med många bra
skådespelare.

Rune

En barnslig hisoria med medel måttiga skådespelare.

Högfeldt

Den talar väl för sig själv, så det finns väl inte sådär jätte mycket att lägga till... Men en klar femma och direkt till favoriterna blir det...

Och ja, den där kyssen i början, den var speciel, enligt mig den bästa någonsin!!

smälto

en väldigt konstig film, måste nog ses flera gånger för att man ska förstå den. inte dålig men ändå ingen höjdare.

BeckyLou

Nagot av en besvikelse. Den lyckas inte med att göra en modern version av Dickens bok och den är rätt trakig. Kunde ha blivit bättre om nagon annan än Hawke hade spelat huvudrollen.