Spirit, The

Handling: Will Eisners klassiska seriekaraktär "The Spirit" handlar om polisdetektiven Denny Colt som iscensätter sin egen död och återvänder som den maskerade brottsbekämparen The Spirit (Gabriel Macht). Hans ärkefiende The Octopus (Samuel L. Jackson) hotar att utplåna Central City och The Spirit gör allt som står i hans makt för att stoppa hans lömska plan.

År: 2008
Seychelle Gabriel
Dan Gerrity
Marina Lyon

Copyright Sony Pictures Releasing (Sweden) AB

Vad var det här för nåt!!?? Som en enda stor gäspning. En av 2008 års större fiaskon för min del.

Ojojoj en grymt bra film. Hela filmen är väldigt bra gjord! Skådespelarna fantastiska. Den är anorlunda än sin city men lika bra endå!
Se den!

Inte alls som sin city, men jag tyckte lika mycket om denna som med sin city. men den funka

Det här är Frank Millers senaste alster och han fortsätter att imponera med det visuella. Det är stilrent och smärtsamt snyggt att titta på. Däremot är dialogen torr och storyn tunn och ganska barnslig. Samuel L. Jackson och Scarlett Johansson som ärkeont radarpar är egentligen enda behållningen. Gabriel Macht i huvudrollen lämnar betydligt mer att önska. En stark tvåa blir betyget.

Hook

Jag blev lite överraskad av den här filmens konstiga upp lägg allt är bara en sörja av karaktärer som dycker upp ur tomma intet,jag blir förvirrad och efter 20 min så bryr jag mig inte vad som händer. Det blir mer en svart vitt-wanna be sin city extravagans som helt utan styrka kunde blivit något helt enastående men faller på ett konstigt sätt på storyn och skådespeleriet.

Efter "Sin City" så var jag ganska nyfiken på denna rulle eftersom att "Sin city" var så bra" "The Spirit" kommer dock inte upp i samma klass, men den är likväl mycket snygg och hyfsat underhållande. Gabriel Macht hade jag inte hört talas om innan jag såg denna, men han var karismatisk som "The Spirit".

Biopremiär: 2009-01-02