Love Lies Bleeding

2,3

Handling: Ett ungt par med taskig ekonomi hittar en massa smutsiga pengar efter en skottlossning i deras hyreshus. Med hopp om en bättre liv flyr de med pengarna vilket gör en korrupt agent rasande och han kommer inte att stoppa för något innan han får sina pengar tillbaka.

År: 2008
Regissör: Keith Samples
Originaltitel: Love Lies Bleeding
Christian Slater
Jenna Dewan
Craig Sheffer
Jacob Vargas
Brian Geraghty

Visst är detta en spännande story, egentligen, men pga alla meningslösa actionscener förstörs stämningen känner jag. Det vill säga, den hade kunnat gjorts bättre.

tessan81

Det unga paret Amber och Duke har drömmar om att gifta sig, skaffa barn och hus i en trygg miljö. Nu hankar de sig fram på tillfälliga jobb och bor i ett sjaskigt område med kriminella grannar. Duke snubblar in i en uppgörelse där han inte kan motstå en väska med pengar. Han tar väskan och reser iväg med sin flickvän, med hopp om att lyckan nu ska le mot dem.

"Love lies bleeding" är en klassisk katt- och råttalek. Filmens stora behållning, och det som skiljer den från de otaliga filmer på samma tema, är att storyn känns ovanligt äkta, med det unga paret och deras livssituation som utgångspunkt. Bra skådespelarinsatser! Plus också för en snygg titel och att filmen ger ett bra helhetsintryck med foto och miljöer.