Djävulsk fälla

Handling: När Katie blir erbjuden att ersätta den kvinnliga huvudrollsinnehavaren, som liknade henne extremt mycket (och som utan Katies vetskap är inofficiellt saknad), i en filmproduktion på en avlägsen gård i en vintrig skog, ser hon det som sitt livs chans. Snart inser hon dock att vad som verkligen pågår där är något mycket farligare än filminspelning. Hon hålls instängd inom husets dörrar och måste nu försöka fly.

År: 1987
Pamela Moller
Dwayne McLean
Paul Welsh
Denise Lute

En stark 3+ som film, i sin egen genre & som underhållning.

Tagline: -

Suverän 1980-talsfilm med speciell atmosfär. Faktiskt riktigt ruggigt spännande bokstavligen, trots dess relativa okändhet plus lite, lite B-känsla. Se den! Jag minns den med m(R?)ysig och behaglig ilning genom kroppen.
För rätt peng hamnar den klart i DVD-samlingen, likt Katie i filmen hamnar i ett isolerat hus i en avlägsen skog täckt av mycket snö som dämpar ljud...

Trivia: This movie is a loose remake of the 1945 suspense film, My Name Is Julia Ross, starring Nina Foch. / Mary Steenburgen's character is an actress hired to take the place of another actress--Julie Rose--who has gone AWOL. The name is a slight reference to the 1945 movie's title character. / The character Dr Joseph Lewis is a homage to the director of My Name Is Julia Ross (1945), Joseph H. Lewis.

struwe

det var längesen jag såg den här filmen men jag kommer ihåg att jag tyckte den var jätteläskig.detär väll inte direkt en skräckfilm men en ganska läbbig stämning