Blomblad för vinden

2,0

Handling: Filmen handlar om 12-åriga Cathy, 14-åriga Christopher, och 4-åriga tvillingarna Cory och Carrie. När deras pappa tragiskt nog dör så bestämmer sig mamman för att ta sin familj till mormorn. Det är bara ett litet problem när de kommer dit... Barnens morfar anser att de är djävulens verk, och får inte veta om att hon har med sig barnen. Mormorn gillar heller inte barnen, och vill ha dem inlåsta på vinden. Barnens mamma säger att det bara är någon vecka, tills deras morfar har dött. I början besöker mamman barnen jämt, men sedan glömmer hon dem hon mest älskar. Ibland kommer hon inte på flera månader, mormorn gör regler och straffar barnen med hemska saker som piska och matlöshet. Någon vecka inlåst på vinden blir till tre och ett halvt år...

Det här är berättelsen om de fyra barnens liv på vinden, och deras hämnd på mamman.

Filmen är baserad på Virginia Andrews internationella bästsäljare, boken "Flowers in the Attic". Boken/filmen är baserad på en verklig händelse, Virginia själv är karaktären Cathy.

År: 1987
Regissör: Jeffrey Bloom
Originaltitel: Flowers in the Attic
Kristy Swanson
Louise Fletcher
Victoria Tennant
Lindsay Parker

Evenstar_92

Den här filmen är en SKAM mot boken.
Antagligen därför den inte uppmärksamades.
För boken är otroligt bra. Ni som tycker att filmen är hemsk anar inte vad som händer i boken.
Usla skådespelare dessutom, det enda positiva är att hans som spelar Chris är någorlunda fin men det höjer inte direkt betyget, för i boken så står det klart att alla sex (barnen + föräldrarna) ska vara änglafina och identiska med blont hår, blå ögon och inga komplexer.

Natanielgullis

Jag ger den en 3:a för den är inte så hemsk.
Dessutom är det ingen skräck, det tycker inte jag iallafall... XD

Evenstar_92

Den här filmen är en SKAM mot boken.
Antagligen därför den inte uppmärksamades.