Disco-Daggarna

Handling: "Sunshine Barry and the Disco Worms" är en 3D animerad familjefilm. Huvudpersonen är Barry, en ung daggmask som är trött på att vara längst ned i näringskedjan. Alla andra insekter i trädgården tycker att daggmaskar är loosers. De har inga armar, ingen ryggrad, ingen hjärna! Och Barrys framtid ser hopplös ut, en tråkig karriär på komposten är vad som väntar. Barry önskar att han aldrig blivit född som daggmask.

Så en dag snubblar Barry över en gammal discoplatta och musiken fyller hela hans blodomlopp. Hans kropp börjar röra sig, han tappar all kontroll, han måste dansa! Barry får en fantastisk idé. Han ska starta världens bästa discoband:”Sunshine Barry and The Disco Worms”

År: 2008
Peter Frödin
Helle Dolleris
Peter Hesse Overgaard

Copyright AB Svensk Filmindustri

för förutsägbar och ja visst den kan nog uppskattas av barn men inget för mig, blev rätt besviken faktiskt. Får dock en 2:a, då jag gillade vissa små delar i filmen...

IWantItThatWay

Jag älskar maskarnas dans! Och det är väldigt kul att EMD och Nanne Grönvall gör röster! Men filmen är alldeles för kort och förutsägbar så det blir en svag 3:a.

faktiskt mycket rolig film som hade sin egna story och som var riktigt rolig! en stark 4a

Biopremiär: 2009-01-23