Rallybrudar

Handling: ”Rallybrudar” är en film där leran sprutar och bilarna flyger. Den innehåller både action, humor och dramatik, men också en hel del kärlek. Eva Röse spelar veterinärassistenten Ulla som tagit jobbet bara för chansen att få köra snabbt på värmlandsvägarna. Marie Robertson spelar storbondens dotter Birgitta som drömmer om Paris men istället blir Ullas kartläsare. En annan stor roll i filmen – lokaltidningens redaktör Melin som spelar trummor i ett dansband på fritiden – görs av Janne ”Loffe” Carlsson.

År: 2008

Björn Bengtsson
Philip Panov

Copyright AB Svensk Filmindustri

crack_of_dawn

Vilken härlig film! Massor av skratt och härliga karaktärer! Underbart!

Siixten

Pinsamt amatörmässig.

Rätt så bra film. Rätt så typisk svensk. Kanske går att räkna ut vad som kommer att hända på slutet, men det går ju med de flesta filmer inom denna genre. En 3:a blir lagom.

anderstorsk

Svag sådan.
Det mesta var dåligt, undantag för en del skådespelarinsatser.

torulf

Det här är den bästa svenska film jag sett sedan Jalla Jalla. Den har charm, humor spänning och Eva Röse (fast hennes Co-driver höll nästan på att knipa förstaplatsen). Det är ett värmländskt svar på "citronträd och motorolja". Enastående skådespelarinsatser från alla. Hela familjen gillade filmen och vi konstaterade att det här är en film att äga (vi hyrde den). Röse kan med en blick visa mer känslor än en hel film från USA. Marie Robertson är som Amelie från Montmartre, så himla bra. Och Maria Lundqvist är som alltid fantastisk. Feelgood när den är som bäst. Se den!

Pesole

Jag trodde den var bättre, men det var helt okey

Bubben

Rallybrudar passar perfekt att se på med familj och vänner en lördagskväll. Den var "töntigt" rolig, den känns som en modern Åsa Nisse film. Lättsam underhållning för alla åldrar, rekommenderar den mycket.

Biopremiär: 2008-10-10