Pearl Harbor

Krig:

Krig:

Handling: Japanska Zeroplan sveper in på låg höjd över Hawaiis kust. Destinationen är Pearl Harbor. Desperat försöker piloterna Rafe och Danny gå till motattack. lika desperat försöker sjuksköterskan Evelyn som de båda är förälskade i, ta hand om alla de skadade.

År: 2001

Jennifer Garner
Sara Rue
William Fichtner

Miss_Archive

På det hela taget en extreeemt tråkig film. Förutom effekterna så har jag inget gott att säga om den.
Verkligen inget jag skulle rekommendera. Eller, jag skulle rekommendera att inte se filmen, för det är två timmars slöseri av era liv.

Daniello_

Pearl Harbor är bra på många punkter, visst skriker den Amerika men måste det alltid ses som något negativt?

En upplevelse för den som tycker om häftiga och effektfulla specialeffekter. Utöver specialeffekterna och de starka scenerna i kriget så vävs såklart en kärlekshistoria in, men tyvärr så tycker jag att det bli allt för tillgjort, på ett typiskt amerikanskt sett men samtidigt så tycker jag om en del av det. Filmen lyckas fånga den panik som infann sig och dess grymhet på ett bra sätt. En ganska seg tillställning första timmen i allafall, sen börjar det "roliga"!

Är ingen större beundrare av Ben Affleck men tyckte han passade ganska bra in och släppte loss lite grann. Övriga gjorde det väl kanon dom också.

BlackHawk

det enda som var bra var när Japsen bombade Pearl Harbor till stenåldern. Dålig kärlekshistoria. Ben Affleck passar inte i den rollen som han har. Överdrivna siffror, alldeles för amerikansk helt enkelt

Det tog sin tid för mig att se denna film. Men jag tycker att den var riktigt bra med många känslor och tankar. Riktigt bra skådespelarinsatser tycker jag också.

Noisome

Jag gillar filmen och hade gett den ett högre betyg om den inte varit allt för långdragen.

euchari

Lång och seg, dålig kombination. För mkt stråkar för min smak.

när jag såg den här på bio 2001 så vart jag besviken..sen dess har jag inte sett den och jag har inga planer på att se den igen

klinger

Uselt att man inte kan få det historskt korrekt , denna filmen hade jag väntat mig mer av .

Djupfryst

Dethär är en av de bästa filmerna jag någonsin sett.
Alla skådespelarna gör ett fantastiskt jobb.
ett mycket oväntat slut som får tårarna att rinna!
Vill man se en riktigt fin film , så rekomenderar jag defenitivt denna! :)

Bubben

En film som har det mesta, drama, action och kärlek, rekommenderar mycket.