Frontier(s)

Handling: Ett gäng unga tjuvar flyr undan parti-kravellerna i Paris och tar in på ett motell, som styrs av galna nynazister.

Regissör: Xavier Gens
Aurélien Wiik
David Saracino
Maud Forget

tanya87

Riktigt, riktigt bra. En av de bättre rysare jag sett på mycket länge. Välgjord och blodig!

Den brutalaste skräckfilmen jag har sett bestod av många magstarka scener som det är svårt att inte bli äcklad av. Om man gillar blod och gore så är denna ett utmärkt val.

Sallee

Frontiers handlar om ett par unga människor som underett upplopp i Paris stjäl pengar och försöker nå gränsen till Nederländerna. Men de kommer inte längre än mitt ute i ingenstans där de hittar ett motell att stanna på bara över natten. Men vad de inte vet är att detta är inget vanligt motell.
Här väntar i stället döden, hos de psykopatiska mördarna.

Frontiers påminner om många andra filmer som Hostel, Saw och motorsågs massakern. Men ärligt talat förstår jag inte tjusningen med dessa filmer, undantaget motorsågs massakern som faktiskt är en bra rulle. Tortyr och slakt filmerna borde hålla sig till en egen genre och inte skräck/rysare.

Filmen började förvånansvärt bra och jag höll verkligen tummarna att detta skulle hålla filmen ut. Till viss del gör den det. Den har spänningen men den visar ingenting nytt. Ganska otäcka scener
Det här har vi sett innan. Däremot tycker jag det är kul att Frankrike försöker sig på en sån här film. Skådespelarna är ganska bra.

Men för mig räcker det att bara se den här filmen en gång. Men ett tips till er som sett Saw, Hostel och motorsågsmassakerna och gillar
dessa filmer så bör ni se denna.

Betyget hamnar på +2

Ludwig06

Den här filmen älskar jag.
Handligen om några onda ungdomar och en kannibalfamilj är helt lyssande.
Franska Xavier Gens är en av dem som vet hur en skräckfilm med äckliga, brutala scener skall vara.

gurran87

Påminner lite om Hostel...

Riktigt lyckad rulle.
Bra skådespel av alla och riktigt gripande handling som är väldigt nyskapande.
Fotot var helt underbart bra och likadant känner jag för effekterna.
Filmen har även väldigt passande filmmusik.

Klar fyra!

Dan banan

Svårt att sätta ett rättvist betyg, men jag kan försäktra er om att det här en film över det medelmåttliga.
Frontiers är en präktig rysare som med råge tar kål på aptit och matlust.
Vi slipper den där patetiska storyn och gröngälingar på rollistan.
Det här är åtminstonde välarbetat och rejält genomtänkt.
De kalla kårarna kryper fram och jag sitter med svetten över ryggraden.
Efter filmer som Ils (Them) så har min respekt för fransmännens skräck-konst jäst en del.

Inget storslaget, men en värdig motståndare till amerikas blood n` gore rysare.

Filmpunkten-id: 19026