Predikanten

Handling: Den andra filmen i serien TV-deckare som baseras på Camilla Läckbergs böcker. Precis som i Isprinsessan är det Niklas Hjulström och Elisabet Carlsson som står för huvudrollerna.

I Fjällbacka hittar ett barn ett lik av en ung kvinna i en klippskreva som sedan visar sig innehålla skeletten av ytterligare två personer. Under filmens gång tvingas polis Patrik Hedström och hans kollegor följa spår tjugo år tillbaka i tiden för att hitta den skyldige. Och det är bråttom, liv kan stå på spel.

Regissör: Jonas Grimås
Malin Morgan
Marika Lagercrantz
Niklas Hjulström
Stefan Gödicke

En intressant och ganska spännande film, med samma stämning som "Isprinsessan". Någonting saknas för att vara riktigt bra, men en trea är den absolut värd. Förutsägbar, i alla fall i mitt tycke.

septemberlingon

Jag tyckte det var en helt okej film även om jag gillade den Isprinsessan bättre. Tyvärr gjorde en liten detalj i slutet att totalintrycket blev lite sämre än annars. Fågeln som flyger iväg, det passar liksom inte in..

Filmpunkten-id: 19087