Jack and Jill vs. the World

2,0

Handling: Jack jobbar på en reklambyrå i New York och träffar den nyinflyttade och heta personligheten Jill. De inleder ett förhållande, men problem uppstår när Jill bryter ett av deras uppställda regler att leva efter - att vara ärlig.

År: 2008
Hannah Lochner
Robin Dunne
Charles Martin Smith
Robert Forster

En ganska bra film, men blev besviken då jag trodde den skulle vart bättre. Hände inget spännande, inget oväntat.. Godkänt får den i alla fall.

Savannah

Ingenting. Händer. Överhuvudtaget. Aaargh, varför tvingade jag mig igenom detta dravel? God knows, men JAG vet att jag kunde ha varit utan den. Kanske har du dock inte samma smak som jag? Om du gillar tanken på en romantisk komedi utan personkemi och humor och med en totalt okarismatisk (vi snackar Ben Affleck-divisionen här!) manlig (?) huvudroll som pratar med en duva, en nalle och en hund (och vars bäst-före-datum gick ut 1999) samt en kvinnlig dito som är totalt endimensionell och försöker se tio år yngre ut, så passa på! Som en extra bonus får du en otroligt seg film där ett ovanligt och riktigt viktigt ämne schabblas bort.

Filmpunkten-id: 19407