Star Wars: The Clone Wars

Handling: Detta är en animerad berättelse i Star Wars-sagan, som tar sin början där Episod II slutade. I stridslinjen till den intergalaktiska kampen mellan gott och ont, kommer Star Wars-fans att få återse välkända figuer som Anakin Skywalker, Obi-Wan Kenobi och Padmé Amidala men även nya hjältar som Anakins Padawanelev, Ahsoka. Ondskefulla skurkar, ledda av Palpatine, greve Dooku och general Grievous är beredda att ta över makten i galaxen. Allt står på spel och Star Wars-universumets framtid ligger i de modiga Jedi-riddarnas händer.

År: 2008

Anthony Daniels
Christopher Lee

Copyright Sandrew Metronome

DuskBringer

Jag tyckte att detta var en underhållande spinoff av Star Wars-eposet. Men så är jag ju också barnsligt förtjust i denna rymdsaga. Nästan på gränsen till nördig. Det är väl nostalgin som spökar.
Folk i allmänhet och Star Wars-nördar i synnerhet dömer nog ut den här filmen för att den är ännu en uppföljare i raden. Ett sista desperat försök av Lucas Arts att mjölka pengar ur framgångssagan.
Men det är trångsynta människor som sätter filmen i ett sammanhang istället för att se på filmen sådan som den är.
Jag tyckte den var underhållande, helt klart. En stark trea.

Fartfylld action och mindre prat än originalspelfilmerna.

Hanes

En ibland ganska underhållande Star Wars, men Star Wars ska inte vara animerat. Det liksom tar bort känslan av serien på något sett. Stark tvåa..

DuskBringer

Jag tyckte den var underhållande, helt klart. En stark trea.

Biopremiär: 2008-08-15
Filmpunkten-id: 19431