En av Sveriges största sajter om film.

Grundad 2002

S�tt ditt betyg:
Medlemmarnas medelbetyg:
3,7
(17 betyg)

Handling: Deckarparet Hillman utreder fallaet med den röda mannekängen som försvunnit från modehuset La Femme. För att kunna infiltrera miljön tar Kajsa Hillman plats som mannekäng. Snart visar det sig att intrigerna är många och att spåren leder åt många olika håll. Och vem är den mystiska damen med katten?

Fakta:

Copyright Sandrews

Mest populära recensionen

wildpalm
gav betyget:

Den andra filmen i "färg"-filmerna om paret Hillman och deras detektivarbeten. Inspelad i mysiga Uppsala-miljöer. Granhagen är sååååååååå fin. Rekommenderas varmt!

Senaste recensionerna

Emiam

Magic
gav betyget:

Spännande, oförutsägbar, fantastiska kläder, bra skådespelare, snyggt foto. Endast den irriterande sidekicken skiljer den här filmen från att vara ett mästerverk. Betyget blir ändå en medelstark 4:a. En av de absolut bästa svenska filmer som gjorts alla kategorier och tider, top 10 bland mina svenska favoritfilmer.

Shining_pearl_
gav betyget:

Ytterligare ett nytt fall når paret Hillmans bord, och denna story är lång och invecklad. Gäller att man hänger med, och det gjorde jag. Stark trea. Bättre än föregångaren "Damen i svart".

_Sara_
gav betyget:

Ännu en spännande Hillman-deckare. Rekommenderar den :)

magnus_65
gav betyget:

Den (enligt mej) läskigaste i Hillman serien!

Savannah
gav betyget:

Den é go' den! Himla fin film med mystisk stämning och en tidsskildring som gör att man vill ta sin lilla pillerburkshatt, krypa tillbaka in i femtiotalet och stanna där!

wildpalm

Mer fakta:
Filmpunkten-id: 1945
Filmen �r i f�rg
Redigera info p� denna sida
L�nk till IMDB

Uppf�ljare och/eller remakes: