Lakeview Terrace

Handling: Ett ungt nygift par har just flyttat in till sitt drömhus, men blir trakasserade av sin nya granne som starkt ogillar att en vit man och en svart kvinna bor ihop.

Grannen är en före detta polis och har utsett sig själv till kvarterets vakthund. Hans nattliga vaktrundor och ständigt vakande ögon ger trygghet åt hela kvarteret, men för det nygifta paret blir han mer och mer hotfull för var dag som går.

År: 2008
Kim Ho-jung
Mel Rodriguez
Bitsie Tulloch

Copyright Sony Pictures Releasing (Sweden) AB

Lätt obehaglig granne. Lite för förutsägbar för att vara en thriller, stark 2:a.

Spännande och välspelad film men jag fann inte Jacksons karaktär för trovärdigt skriven

Halvbra film men utan en riktig röd tråd. Halva filmen var antagonisten familjefar andra halvan festprisse.. Glömdes barnen bort eller vad? Iaf så sätt jag ganska spänd mot slutet.. Men det är inte att förvänta sig något nytänkande..

Yasmin

Vädligt spännande film med bra skådespelare.

Riktigt spännande rulle med starka skådespelarinsatser. Snyggt foto samt välutvecklade dialoger vilket höjde filmkänslan en grad.

Klart sevärd film för en kväll, klar trea!

En intressant och spännande film, med bra skådespelarinsatser. Jag saknade det där lilla extra, kändes därför lite tjatigt tillslut. Svag trea.

Samuel L. Jackson är grym som elak och bigott snut. Själva filmen är helt klart underhållande men ändå rätt förutsägbar.

Biopremiär: 2008-10-17
Filmpunkten-id: 19559