It's a Free World...

Handling: Efter att ha förlorat jobbet startar Angie en egen förmedlingsagentur för arbetslösa immigranter i Storbritannien. Hit kommer de med drömmar om den fria världen, men hamnar i ett modernt slaveri.

Regissör: Ken Loach
Originaltitel: It's a Free World...
Ursprungsland: Storbritannien, Italien, Tyskland, Spanien, Polen
Frank Gilhooley
David Doyle

Copyright NonStop Entertainment

struwe

Ännu ett säkert kort från englands bästa regissör.Finns ingen bättre än Loach som kan göra den här typen av filmer som han.Han brukar visa englands baksida men av nån anledning så mår man bra av att se hans filmer,det finns alltid ett hopp nånstans om en bättre värld,typ.Han har hög lägsta nivå verkligen.godkänt som vanligt när det gäller Loach

struwe

En tänkvärd och faktiskt tragisk film, som ger en realistisk bild på hur det kan se ut i samhället nuförtiden. Kierston Wareing var för mig en ny, trevlig bekantskap. Hade önskat att den var lite längre, då jag tycker slutet kom lite väl tvärt. Sevärd!

Biopremiär: 2008-08-22
Filmpunkten-id: 19588