Five Across the Eyes

Handling: På väg hem från en fotbollsmatch kör fem tonårstjejer vilse. När de stannar för att fråga om vägen i en ödsligt belägen affär råkar tjejerna krocka med en obevakad bil, som mister ena strålkastaren. Tjejerna är rädda att de ska åka illa ut och lämnar därför olycksplatsen och susar fram på de mörka och okända vägarna.

När de kommit fram till ett område som de i trakten kallar "The Eyes" blir de chockade när de ser en ensam strålkastare dyka upp bakom dem. Föraren i den skadade bilen utsätter dem för ena ohyggligheten efter den andra. De blir brutalt torterade och tjejerna förlorar sin naivitet och kanske rentutav sina liv...

Regissör: Greg Swinson Ryan Thiessen
Sandra Paduch
Mia Yi
Veronica Garcia

janne lindh

Blodig c-skräckis som filmmakarna försökt ge dokumentär prägel. Men storyn är tunn och skådespelarna dåliga. Tråkig trots alla blodmålade ansikten. Man väntar bara på slutet.

KarinLovisa

Fantastisk!!

Njaa, asså den här filmen gillade inte jag riktigt..
Det som var någorlunda bra var slutet, då det började hända saker..
En svag trea får den av mig tyvärr.

Evenstar_92

Det här är en otrligt annorlunda film.
Och om man bara tänker på att den är amatörgjord/hemagjord, och inte tänker på nackdelarna så inser man hur lysande den är.
Den är brilijant, och en av de läskigaste filmerna jag sett faktiskt.
Först sitter man bara och stör sig på hur kameran är vinklad jättemycket, sen helt plötsligt tänker man inte på det, man tänker bara på hur filmen får det att isas i kroppen.
Vissa scener vågade jag inte ens kolla ordentligt på, då hade jag spytt tror jag.
För at tvara en amatörfilm är den här asbra gjord, och jätteläskig och jättebra.
Synd att den var så läskig, för nu kommer jag aldrig mer våga se den.

Filmpunkten-id: 19592