Office Space

Handling: Dataprogrammeraren Peter Gibbons är trött på det mesta och framför allt på sitt jobb. Den redan illusionslöse Peter blir inte gladare av att företaget ska "effektivisera", det vill säga sparka personal. I ett desperat försök att muntra upp Peter tar hans före detta flickvän med honom till en hypnotisör. Det blir upptakten till en enorm förändring i Peters inrutade liv.

År: 1999
Paul Willson
Kinna McInroe
Todd Duffey

IWantItThatWay

Den här filmen är på gränsen mellan en 4:a och 5:a, men den får en fyra. Den har ett bra budskap, det är jättebra skådespelare och den bjuder på väldigt många skratt. Det här är verkligen en sevärd film!

Zirgo

Peter bestämmer sig efter ett besök hos en hypnotisör att han ska ta kontrollen över sitt liv och inte låta jobbet styra längre. När sedan hans två bästa kompisar blir avskedade från jobbet så sätter dom en plan till verket som på lång sikt ska göra dom rika, men allt går inte helt som planerat. Sett denna filmen mer än en gång vilket är ett måste för att man ska få med allting i det smarta manuset och dom väl uttänkta karaktärerna. Klockren 3:a.

The_Dude

Office Space är i mitt tycke en av de allra bästa komedierna som gjorts. Man kan själv sätta sig in i de olika karaktärernas liv och det händer ju att man precis som Peter Gibbons (Ron Livingston) bara vill skita i att gå till jobbet en dag…

IWantItThatWay

martin88

En bra komedi med sköna karaktärer och ett roligt manus som leder till en hel del skratt. Placerar sig ganska högt upp på min lista över komedier!

Social__Distortion

Riktigt rolig film. bra skådespelere i och rolig handling.. klar 4.a

Det här är en ganska charmig komedi om tre stycken kontorsarbetare som får nog av sitt jobb. Man känner igen den frustration som de bär på och scenen då de trashar en skrivare är obetalbar. Överlag härliga karaktärer, där den konstiga Milton är allra roligast. I övrigt inget jättemärkvärdigt, men betydligt bättre än uppsjön av Adam Sandler- och Ben Stiller-komedier.

Mycket underhållande rulle med bra skådespeleri och många sköna karaktärer.
Roligast var den tjocka snubben, som var lite av en loser. Fick ingen tårtbit och tvingades flytta sin arbetsplats på kontoret hela tiden.

Ja men det är ju den här filmen! Den är ju störtskön. =) Kanske t.o.m. höjer betyget till en fyra för jag minns bara gott om den här komedin.

darinio

Måste säga att karaktärerna är mycket roliga i denna komedi.
Lust o koppla av i soffan o skratta lite? Ja då kan jag rekomendera denna roliga film...betyget blir en 4:a

Filmpunkten-id: 1962