Girl Next Door, The

3,7

Handling: Meg och Susan är två systrar i 1950-talets USA. Efter en olycka mister de sina föräldrar och flyttar in hos deras släkting Ruth och hennes tre söner. Deras vistelse där blir en mardröm som bara blir värre och värre ju längre tiden går.

Regissör: Gregory Wilson
Catherine Mary Stewart
Peter Stickles
Madeline Taylor
Michael Zegen

Väldigt jobbig film att se på. Gripande och sorglig. Skulle nog aldrig klara av att se filmen igen. Att man kan göra en så elak karaktär. Satt nästan hela filmen och var förbannad på att ingen ingrep.

En 2+ som film, i sin egen genre & som underhållning.

Intressant sannbaserad historia. Dock något snabbt slut, överlag för långsamt tempo samt allmän känsla av b-produktion.

Chriistian2

Otroligt bra och otäck film, tror jag aldrig varit så rädd sedan jag såg denna. Ser fram imot att se om den.

oerhört bra film, man blir mycket fäst vid storyn men jag mådde riktigt dåligt efteråt. Mycket sorglig och ett fruktansvärt slut

rednaxela

Fruktansvärt otäck i och med att den är baserad på en verklig händelse som inträffade i usa under 1965.Otroligt bra skildring och en kuslig stämning under hela filmen gör att denna film förtjänar en trea som helhet.

Det här är ytterligare en film som är baserad på det tragiska ödet för Sylvia Likens på 1960-talet, även om man här av någon anledning förflyttat handlingen ett decennium tidigare. Tidigare har vi sett American Crime med Ellen Page som är en bättre film på alla plan. Här är manuset betydligt tunnare och historien är inte särskilt väl berättad. Det blir ensidigt med all råhet och den berör inte alls så mycket som den borde. Varför just Meg väljs ut som hackkyckling är diffust och överlag blir karaktärerna ytliga. Hon som spelar Megs lillasyster får dessutom konstigt nog inget utrymme alls i filmen. Dessutom är filmen mindre trogen de verkliga händelserna. I övrigt är det en film som man blir arg av att se och på något sätt måste man säga att Blanche Baker lyckas som sadistisk satkärring.

MaliciousDelight

Den här filmen är rätt så bra. Hade förväntat mig lite mer efter ha sett den bättre versionen "An american crime" och eftersom att An american crime var så fantastiskt bra, gör den här filmen lite av en B-film. Men visst, den är ändå helt okej. Den är gripande och en film som man kommer ihåg. De sista scenerna av filmen är de mest gripande, och de bästa.

Filmpunkten-id: 19686