Cirque du Freak: The Vampire's Assistant

Handling: Darren, en ung pojke, möter en mystisk man på en Freak Cirkus. Mannen visar sig vara en vampyr och efter lång tid av hemska och oförklarliga händelser så måste Darren följa med Cirque du Freak för att bli en fullbordad vampyr.

År: 2009
Regissör: Paul Weitz
Originaltitel: Cirque du Freak: The Vampire's Assistant
Alternativ titel:Circus of the Freak (Internationell titel)
Ingår i tema: Vampyrer

Michael Cerveris
Don McManus
Orlando Jones

Copyright Universal Pictures

Ärligt talat är jag rätt besviken på filmen eftersom dom tagit bort ganska mycket viktiga detaljer och sedan lagt till egen handling!! Hur svårt är det att göra en film från boken. Jag menar boken är ju ett färdigt manus. En del människor finns inte ens med i böckerna och viktiga roller kommer in på ställen dom inte ska vara. ja jag kan hitta fel i varje sen. Men ändå va den bra med tanke på att jag älskar den här storyn. men är som sagt besviken. svag 2a

böckerna är, såklart, bättre än filmen. Men med tanke på hur låga förväntningar jag hade med tanke på den urusla trailern, så blev jag ganska nöjd. Darren Shan är en av mina favoritbokserier, så jag var ganska kräsen. Men jag skrattade mycket, och dom har lyckats korta ner det på ett sätt som följer boken ganska bra och så man förstår handlingen. Älskar speciellt scenen på kyrkogården, skrattade som sagt mycket. Däremot är jag inte alls nöjd med att Darren och Evra är äldre i filmen än vad dom egentligen är i böckerna, och "småfolket" ser inte alls ut som dom beskrivs i böckerna. En stadig trea

Filmpunkten-id: 19752