Passagerare 57

Handling: Att flyga är det säkraste sättet att resa säger det Amerikanska luftfartsverket. Men då hade dom nog inte räknat med den risk det innebär att ha Charles Rane ombord. "The Rane of terror" har legat bakom fyra terrorist attacker och snart blir där en femte, vilket är dåliga nyheter för passagerarna på Flight 163. Wesley Snipes spelar John Cutter, en säkerhetsvakt med flygplanskapningar som speciallitet och som efter ett besök på planets toalett upptäcker att Rane och hans gäng har tagit hela planet som gisslan.

År: 1992

Duchess Tomasello
William Edward Roberts
James Short
Joel Fogel

Detta är en ordinär actionfilm utan det där lilla extra. Den svänger sig med en del klyschor, men det värsta är ändå den ointressanta handlingen och det VÄLDIGT tama slutet.

Spännande och bra film! Snipes lika bra som vanligt :)

uncle_funk

Die Hard på ett flygplan? Vart är ni när ni kollar på filmen, inte ett minsta lik Die Hard, visst så hoppar Wesley runt i trånga utrymmen, men det är det enda som är likt.
Filmen är godkänd och det var även för mig den första Snipes filmen.

första filme jag såg med wesley och fastna för han..mycket bra..som nån sa på fp så va den en die hard fast på luft och slutet e dålig

En Die Hard på ett flygplan ungefär.
Den är inte lika bra som Die Hard, men Passagerare 57 är ändå ganska spännande.
Fast den är självklart förutsägbar och klichéefylld och Bruce Payne borde få pris som mest överspelande skurk. Slutet är även fånigt.

Nadiiiaa

sånna här spännande rullar älskar jaa ;D

Yasmin

En rätt så häftig film ;)

Gud vad jag älskar den här filmen! Den är så j-vla bra! Känslan är skitbra!!

Filmpunkten-id: 1984