Love in Manhattan

Handling: Griffin (Dermot Mulroney) får beskedet att han snart kommer dö i cancer, men vägrar att låta tiden rinna ut på ett sjukhus. Han bestämmer sig för att ta livet i egna händer och börjar studera. På universitet möter han den lite mystiska men attraktiva Phoenix (Amanda Peet) och kastar sig ut i en spontan flirt. Phoenix misstänker att Griffin är sjuk och försöker tygla sina känslor. Men att motstå hans charm är lättare sagt än gjort. De njuter av varje minut i varandras sällskap och mer förälskade än någonsin fångar de dagen tillsammans på Manhattan.

Regissör: Ed Stone
Sarah Paulson
Michael Showalter
Blair Brown

Audrey T

Till en början försöker filmen vara "smart" och rollfigurerna tävlar om att replikerar varandra med klipska kommentarer som visar att de "står över" löjliga kärlekshistorier och att de aldrig skulle falla så lågt som att inleda ett förhållande. Sedan blir det en sliskig soppa med gulligullande och sentimentala grepp. Inget jag rekommenderar.

lindajjj

En svag tvåa. Fy, vilken sliskig film! Och jag står inte ut med Amanda Peets konstanta leende och charmiga skrattande! Hon är inte dålig, men det är störande att hon tror att hon måste spricka upp i charmiga flin och skratt var och varannan sekund.

Den här filmen va bra, men otroligt seg. Får en 3:a av mig

Sallee

Mitt första intryck av griffin & phoenix är att jag direkt
kopplade filmen med "a walk to remember", vet inte varför
för de båda filmerna är olika.
En mycken fin film, med en bra story.
& jag gillar verkligen hur Phoenix (Amanda peet) &
Griffin (Dermot Mulroney) tar en dag i sänder och
försöker göra så otroligt mycket för varandra.
och det är nog det som får mig att gilla filmen.
Ett plus till musiken...
Betyg: +3