Che - Argentinaren

Handling: Filmens fokus ligger på den kubanska revolutionen, från det ögonblick Fidel Castro, Che Guevara och de revolutionära styrkorna landstiger på Kuba tills de lyckas störta Fulgencio Batista två år senare. Soderberghs "Guerilla" utspelar sig sedan åren efter Batistas fall fram till Che Guevaras död.

År: 2008
Kahlil Mendez
Elvira Mínguez
Ramon Fernandez

Copyright Scanbox

Välgjord och intressant film om revolutionären, Che Guevara. Del Toro är utmärkt. 3,5 i betyg.

lindajjj

En svag fyra. Eller så var jag lite för trött när jag såg den. Hur som helst: skön autentisk stämning, intressant att få veta mer om ämnet, och en lysande Benicio del Toro.

riktigt intressant men ändå riktigt spännade film..roligt och se två storys som går brevid varandra i filmen:)

Filmen är ett gediget hantverk där alla gör ett trovärdigt intryck i sina roller. Del Toro gör en fin insats som "Che", men är förvånansvärt nedtonad. Nu är det inte rättvist att jämföra med Traffic, men The Argentine känns inte riktigt så tung som jag hade hoppats på. Dock skall den nog ses i ett helhetsperspektiv med den andra delen, "Guerilla". Betyget landar på en stark trea

Biopremiär: 2009-03-13
Filmpunkten-id: 19903

Che - Gerillaledaren (2008)