Clean Break

2,0

Handling: En avundsjuk make. En korrumperad polis. En modig kvinna som kommer att slåss för sin överlevnad. I detta invecklade och ständigt överraskande mordmysterium ställs Julia McKay inför både girighet och maktlystnad i en kamp för sitt liv.

När Julias make och affärspartner Matt misstänker att hon bedrar honom, tappar han förståndet och går med på att låta döda henne. Men när han får veta att Julia har mördats, börjar Matt plågas av ånger och bestämmer sig för en sista utväg - självmord... eller gör han verkligen det? Det verkar som om Matts död i själva verket kan ha varit mord, och när Julia - som fejkade sin egen avrättning - dyker upp igen, är männen som är kvar i hennes liv, fast beslutna att avsluta jobbet.

År: 2008
Regissör: Robert Malenfant
Originaltitel: Clean Break
Ursprungsland: USA, Brasilien
Colm Meaney
Tara Reid
Angus MacFadyen

Cjab103elebra

Storyn hade kunnat bli engagerande, spännande och kuslig men den blir bara töntig, tunn och motsägelsefull. Man kan undra om regissören inte riktigt kunde bestämma sig för vilket slut han skulle välja så det fick bli båda två. En riktigt dålig film; usla skådespelare, motsägelsefull handling, noll spänningsnivå och helt förutsägbar. Helt enkelt usel, usel, usel och åter usel. Jag har aldrig varit någon stor anhängare till Tara Reid, men att hon var så fruktansvärt dålig trodde jag ändå inte. Får dock ge ett stort plus till henne för den enastående insatsen att lyckas behålla samma meningslösa och urblåsta ansiktsuttryck i hela 93 minuter. Ett gott råd från mig; spara era pengar och gör något roligare för dem.

En spännande och intressant film, med ett oväntat slut. Början var lite rörig, annars hade den fått en svag fyra, nu blir det en stark trea.

Cjab103elebra

Filmpunkten-id: 20007