Resident Evil: Degeneration

Handling: Utspelar sig sju år efter spelet "Resident Evil 3: Nemesis".
Kaos utbryter på Harvardvilles flygplats efter en zombieattack. Leon S. Kennedy och Claire Redfield, som bekämpade det ondskefulla Umbrella Corporation under Raccoon City-tragedin för sju år sedan, är tillbaka. I sann Resident Evil-anda ställs de nu inför en vildsint best som vill hämnas sin familj som dödades i Raccoon City. Det dödliga g-viruset släpps lös och ett nytt muterat monster löper amok. Kommer Claire och Leon att kunna stoppa viruset innan historien upprepar sig?

År: 2008
Regissör: Makoto Kamiya
Originaltitel: Resident Evil: Degeneration
Alternativ titel:Biohazard: Degeneration (Japan)
Ursprungsland: Japan
Längd: 01:32, 01:36 (BluRay Cut)
Ingår i tema: TV/Dator-spel

Salli Saffioti
Steve Blum

Hook

No Milla, More Evil!

Efter succéerna med spelen (Resident Evil 1-4) så beslutades att göra film på dom (Resident Evil, Apochalypse och Extinction) men fans världen om blev inte nöjda med att deras favorit karaktär aldrig fick inta vita duken genom dom filmerna så Capcom ägarna till Resident Evil serien beslutade sig för att gå hand i hand med skaparna av "Appleseed" & "Appleseed Saga: Ex Machina" och gör en film som bygger på spelen och som är en film direkt till dem miljoner fans världen över.

Claire kommer hem efter en lång resa i Indien efter terrorist dåd som orsakats där, hemkomsten lycka blir kort då hon och alla andra på den stilliga flygterminalen får besök av hungriga döda. Regeringen, som är rädda för en Racoon City - skandal till sätter in alla medel för att oskadlig göra hotet från dom okända terroristerna.

Leon S. Kennedy skickas in som special agent och tätt efter det så är det först klassiskt action alá CGI (computer graphic images) Det är en hemskt bra film och får inte blandas med Millas fjol-trilogi. Karaktärerna är läsbara och har samma beslutsamhet som i spelen, detta är en rättvis film till spel serien som är älskad och hatad världen över.

Rösterna är samma som i dem senaste spelen, storyn är förstklassig och är grymt mycket bättre än vad Andersson kunde komma på. Det har känslan den har smaken och allt känns äkta. Men några gånger känns det mer som ett längre inslag eller mellan sekvens när man spelar, man känner nästan att när som helst så skall man trycka på en knapp för att undgå en blodig död.

Hollywood försökte, men Capcom segrade, för de vet var skåpet med anti-virus skall stå!

Story: 4+
Skådespelare: 3+
Regi: 4+

Helhet: 4

madeleine_g

Jag köpte den här filmen för en, för mig lagom, summa och måster absolut säga att jag inte är besviken. Hade inga som helst förhoppningar på den men jag måste säga att den var sjukt bra. Inte så läskig som jag hade väntat mig men ändå så fanns obehagskänslan där. Man kunde inte låta bli att rygga tillbaka när zombieattackerna blev för närgångna..

Grafiken ska man inte ens tala om, det syns att skaparna mycket väl visste vad dem gjorde. Sjukt snyggt gjort och verklighetstroget. I vissa scener så var det väldigt svårt att se om filmen var verklig eller datagjord, vilket för mig är ett stort plus.

Grymt snygg och bra film. Som en förlängning av spelen på riktigt..=) Ett måste för Resident Evil-fans.

Crocodile

Ett måste om du tycker om Resident Evil spelen.

mycket bra animefilm trodde ja inte skulle gila denna :)

en stark 4++

Regi: 4+

Helhet: 4

Filmpunkten-id: 20084
Filmen är animerad

Resident Evil: Damnation (2012)