Edge of Darkness

Handling: Thomas Craven hittar sin 24-åriga dotter död på sin trappa. När han börjar undersöka fallet visar det sig att dottern levt ett hemligt liv och att regeringen nu gör sitt bästa för att sopa undan spåren efter det. En agent kallas in för att städa upp i mordutredningen.

År: 2009
Danny Huston
Ray Winstone
Gbenga Akinnagbe

Copyright Nordisk Film

Inget nytt under solen alls. Det är både pinsamt, chockerande och lite korkat av Gibson att göra en comeback som huvudroll på detta visset efter åtta år. Både filmen och hans skådespel förtjänar inte mer än underkänt, även om det blir en stark etta.

en bra thriller som ja inte hade hoppats så mycket på sina ställ ganska seg men den går att se på.först trodde ja det skulle det skulle bli hämdfilm ala seagal.men det vart det inte.den höll en fin linje me lite småkurvor.men denna kommer man nog att se igen
stark 3

torulf

Stark tvåa. Underhållning för stunden, men lämnar inget kvar.

Shcookie

En halvstark tvåa får den här filmen, som börjar spännande men blir under andra halvan rätt tråkig. Den är inte hemsk, långt ifrån... men det är inget jag skulle se om inom en snar framtid.

tessan81

Tyvärr är det en ganska otydlig historia om ett företag som använder grymma metoder i sin verksamhet och som inte drar sig för något när det gäller att skydda densamma.

Vi har sett storyn förr och Mel Gibson gör sin första huvudroll på 8 år men han bjuder inte heller direkt på något minnesvärt. Lite spänning för stunden är det, så det blir godkänt.

stark 3

BuRNeR

Vanlig aktionrulle. Skön underhållning för stunden men ingen film som höjer sig över mängden.

Mel Gibsons första skådespelarinsats sedan "Signs".
Han är bra som vanligt och filmen är ett gott hantverk i thriller genren.

Biopremiär: 2010-02-05
Filmpunkten-id: 20137

Den svarta blomman (1986)